WhiteDark -1.díl „Zrození“
…psal se rok 1992 … a v ten slavný den kdy na podruhé udělal papíry na malou mašinu se zrodil WhiteDark….
Prodal jsem za 1500 korun nově natřené staré kolo ESKA ¾ které jsem zdědil po svých dvou bratřích. Strávil jsem jeden měsíc útrpných prací v ponurém skladu pneuservisu Stodůlka a vydělal další litr. Poté jsem hned na první inzerat zakoupil špičkový stroj Jawa Pionýr 21 (rozuměj – samo bez revmáčů dnes by jsme to označily za „nake“, pač s revmáčema a nášlapama to vlastně z hodně daleka smrdělo jako HD..a to teda rozhodně ne). Po urputném vyjednávání se mi ho podařilo sjednat na cenu 2200 kaček. Pín měl hnusnou vyšisovanou a rozpraskanou zelenomodrou barvu kterou jsem samozřejmě téměř okamžitě zaměnil na lesklý černý nitro lak s efektem „ Krupice“ jenž v některých nahodilých místech změnil lesk v polomat až mat…. odtud tedy pochází část přezdívky „Dark“ k první části přezdívky až později….
Protože tamní závodní převodovka z přímými zuby nejraději řadila oba neutrály (ten co tam má být no a pak ještě jeden falešný) tak během dalších dvou let jsem asi šestkrát půlil motor a postupně vše jak na motoru tak vlastně na celém stroji vyměnil. Motor dostal čtvrtým výbrusem o milimetr větší vrtání (tím jsem dosáhl vražedného objemu), odlehčenou a vyváženou klikovou hřídel, leštěnou ojnici, leštěné přeplachové kanály a také optimalizovaný spalovací prostor no a spoustu dalších tajných úprav které hnaly tento špičkový stroj až za hranici 80 km/hod. …No rozhodně jsem měl jeden z nejbrutálnějších strojů ve Zlínečku … Snad jen kamarád Libor který svůj stroj osadil spádovým karburátorem z Jawy 90 a koketoval s třetím přeplachovým kanálem a také spoustou jeho zapovězených zdokonalení mě mohl v přímém souboji porazit. Spolu jsme podnikaly první „Temné výjezdy do blízkého okolí. Někdy naše výjezdy překonávaly magickou hranici 100 km za den. Samozřejmě průměrně každých 20km se odstraňoval cundr ze svíčky, profukovala se tryska v karbecu či vyměňovaly upálené kladívko v zapalování. V nejhorším případě jsme čekali na zchladnutí lehce zadřeného motoru…….
Takže tjamtadadááááááááá……takhle jsem vypadal (to be continued.....)
...všimněte si utrženého zrcátka ...zřejmě po pádu ...a zase levá strana